Maandag 25 maart: kabel kapot

Het internet heeft heel het weekend uitgelegen. Men vertelt ons dat het komt doordat er een onderzeese internetkabel kapot is. Bepaalde delen van Afrika zitten zonder internet of hebben zeer slecht internet. We vinden er echter niets over in het nieuws ofzo waardoor we betwijfelen of het echt waar is.De programma’s zijn dus helemaal niet gedownload waardoor ik niet verder kan doen aan Michelle haar computer.

De downloader geeft aan: 30 dagen resterend. Michelle kan geen 30 dagen wachten dus zoek ik een andere oplossing. De laptop heeft een Dell service tag. De garantie is al jaren verlopen, maar na lang zoeken lukt het mij toch om met een Dell medewerker te chatten.

“Ik probeer windows 7 te installeren maar het lukt niet”
– “Uw servicecontract ging enkel over windows xp, ik kan u niet helpen”
“Heb je drivers voor de SATA controller voor de laptop”
– “Alle drivers vind je op de driver-pagina”
“Daar staat de juiste driver niet op, kan ik die ergens anders krijgen?”
– “voor windows xp heb je die driver niet nodig”
“Ik heb geen windows xp cd, kan je mij de rescue-cd bezorgen?”
– “Mag ik je er aan herinneren dat je alle producten moet kopen want de laptop is uit garantie. Wat is je locatie?”
“Tanzania”
– “het dichtstbijzijne Dell support center is in Zuid-Afrika. Je kan hen contacteren om een rescue-cd op te sturen, maar je moet er dan wel voor betalen”
“Kan je mij die digitaal bezorgen?”
– “Neen”

Ale, dat was nutteloos.

De rest van de dag word gevuld met prutsen aan het internet dat constant uitvalt en het zoeken naar een oplossing voor michelle. Met beiden geen succes: Het internet is even instabiel en ik vind geen betere oplossing dan de 30 dagen te wachten op de download.

S’avonds doe ik een lekker plonsje in het meer om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Goed idee want het water geeft mij veel rust. :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *